۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

کروبی : لحظه ای از ايستادگی و دفاع از حقوق ملت بزرگ ايران پا پس نخواهم کشيد.

عصر روز پنج شنبه مورخ ۰۵/۰۶/٨٨ شورای مرکزی و برخی از اعضای دفتر تحکیم وحدت میهمان دفتر مهدی کروبی بودند. در این دیدار اعضای دفتر تحکیم وحدت ضمن اعلام رضایت از انتخاب کروبی به عنوان کاندیدای اتحادیه در انتخابات ریاست جمهوری، از مواضع صریح و شجاعانه کروبی در دفاع از حقوق شهروندی مردم و آسیب دیدگان حوادث اخیر تقدیر و قدردانی کردند.

به گزارش سلام، به نقل از روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت، در ابتدا مهدی عربشاهی، دبیرتشکیلات دفتر تحکیم وحدت ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این تشکل در انتخابات افزود: چهار، پنج ماه قبل از انتخابات موضع بسیاری از فعالان جنبش دانشجویی همچنان تحریم و عدم شرکت در انتخابات بود ولیکن همسویی شما با بسیاری از مطالبات جنبش دانشجویی و ارائه ی برنامه های راهگشا و شفاف و معرفی تیمی مجرب سبب شد تا شما به عنوان اولویت دفتر تحکیم وحدت انتخاب شوید و امروز نیز پیگیریهای صادقانه و شجاعانه شما از حقوق ملت ایران و ایستادگی در قبال ظلم های انجام شده و اینکه در این شرایط سخت همچون بسیاری از مدعیان سکوت را مصلحت نمی دانید ما را بیش از پیش در انتخابمان روسفید گردانیده است.

مرتضی سمیاری عضو شورای مرکزی در ادامه گفت: جریانی که خود را نماینده امام زمان می داند و برای رسیدن به قدرت همه چیز را فدا می کند و با زیر پا نهادن آرمانهای انقلاب ۵۷ توانسته است خود را پیروز و برنده اعلام کند، جریانی خطرناک است.

در این شرایط، ما انتظاری جز ثابت قدمی شما در دفاع از حقوق مردم نداریم و بدانید که مردم و دانشجویان نیز در این مسیر همراه شما هستند.

فرید هاشمی دیگر عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم با ارائه گزارشی از برخوردهای شدید امنیتی و انضباطی با دانشگاهیان من جمله بازنشستگی اجباری اساتید منتقد، احضار مکرر دانشجویان به دادگاه های انقلاب، حراست وزارت علوم و کمیته های انضباطی افزود امروز دانشگاهیان تحت فشارهای امنیتی و قضایی شدیدتری نسبت به گذشته هستند و این موضوع بسیار نگران کننده است.


در ادامه این دیدار مهدی کروبی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات دانشجویان افزود:

انتخاباتی انجام شده که متاسفانه آنچه مردم می خواستند شکل نگرفت و حوادث تلخ و اسف باری هم بعد از آن پیش آمد که به هیچ وجه در شان نظام جمهوری اسلامی نبود!

برخوردهای نامناسب و اتخاذ شیوه های غیر منطقی، سطح اعتراضات مردمی را عمیق تر نموده است بطوریکه تا دیروز حرکتهای اعتراضی فقط دانشجویی بود اما امروز و با فجایع پیش آمده حرکتهای اعتراضی مردمی شده است. آیا این شیوه ی حکومتداری است؟! آیا شیوه ای که مردم را ناراضی نموده و اعتماد ملی و عمومی را خدشه دار کرده! صحیح است؟! آیا شیوه ای که موجب گردد از این پس برای هر مراسم یا برگزاری اعیاد و ... از طرفی مامورین امنیتی با حضور مسلحانه خویش در گوشه و کنار مراسم ها، رعب و وحشت ایجاد کنند و از سوی دیگر مردم نگران شرکت در مراسم ها و جلسات باشند! صحیح است؟!

فلذا بنظر می رسد عقلا، بزرگان و موجهان باید راهی را برای گذر از این بحران بیابند و الا این راه به بیراهه ختم می شود و راه امام و انقلاب و نظام نیست.

و به شما عزیزان دانشجو که دیواری کوتاهتر از شماها نمی یابند، بگویم: در این شرایط سخت و در این برهه ی حساس تاریخی مواضع خود را روشن و شفاف نمائید، سنجیده رفتار کنید، در چارچوب قانون اساسی عمل کنید و مطالبات خود را پیگیری کرده و مواظب باشید از شعارها و سخنان تعیین و تائید نشده بپرهیزید که نه اجازه سوء استفاده به دشمنان انقلاب و نظام را بدهید و نه بهانه ای به سرکوبگران و واپس گرایان.

ما دولتی را که برخواسته از رای طبیعی مردم نیست، ناکارآمد می دانیم. بدانیدهمچنان پیگیر احقاق حقوق مظلومین و آسیب دیدگان در این فجایع تلخ هستیم و کروبی لحظه ای از ایستادگی و دفاع از حقوق ملت بزرگ ایران پا پس نخواهد کشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر