۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

تشبیه عجیب علی دایی و هاشمی‌رفسنجانی

شفاف: روزنامه ورزشی گل در شماره هزارم خود، رساله‌ای در باب شباهت‌های مقطعی علی دایی و اکبر هاشمی‌رفسنجانی منتشر کرده است.

به گزارش سرویس ورزشی «شفاف»، روزنامه ورزشی گل در مقایسه‌ای عجیب و البته جسورانه علی دایی را شهریار فوتبال و هاشمی رفسنجانی را امیرکبیر سیاست ایران توصیف کرده و با توجه به روزهای پرتنش و پرتاب و تب فوتبال در یکسال گذشته و از طرفی با نگاه به وقایع اخیر کشور، پرده از شباهتهای شگفت‌انگیز این دو شخصیت بزرگ تاریخ معاصر ایران برمی‌دارد.

در این گزارش علی دایی به واسطه نقشی که در فوتبال ایران دارد و همچنین خواستگاه جغرافیایی‌‌اش به «شهریار» و اکبر هاشمی رفسنجانی نیز به حکم علاقه‌ای که به «امیرکبیر» دارد و سازندگی‌هایش در روزهای دشوار پس از جنگ، با این چهره تاریخ ساز ایران قیاس می‌گیرند.

روزنامه گل در ادامه به سرنوشت مشابه علی دایی و هاشمی رفسنجانی در عرصه فعالیتشان اشاره کرده و آورده است: دست روزگار، ایام سکوت و کنج عزلت آنان را نیز در برهه‌ای مشترک تقدیر کرد.
در بخشی از این گزارش زحمات بسیار هاشمی رفسنجانی در سال‌های طولانی انقلاب، جنگ و به خصوص سازندگی‌های پس از آن اشاره شده که البته در مناظرات انتخاباتی با اتهام به اشرافیت‌گرایی و غیره عدم محبوبیت یکی از بنیانگذاران ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران را موجب شده است.

در همین خصوص علی دایی نیز در بیشتر مواقع به اشرافیت متهم شده است. اما کیست که نداند چه روزها و شب‌هایی، فوتبال دوستان ایرانی چاره برون رفت فوتبال ایران از بحران را نبودن دایی قلمداد می‌کردند.

از سوی دیگر به افتخار آفرینی‌های مرد 109 گُله فوتبال اشاره شده که سپر بلای بدترین تیم ملی تاریخ ایران شد اما با این وجود همه ملامت‌ها را به جان خرید و ظرف 10 دقیقه و فقط به خاطر یک گل از بهشت به دوزخ نقل مکان کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر