۱۳۸۸ شهریور ۲۲, یکشنبه

ناجا‌ با خواست رییس‌ دانشگاه وارد كوی ‌شد

خبرگزاري انتخاب :سردارعلی فضلی در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با روسای این دانشگاه‌ها با اشاره به حوادث اخیر پس از انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هدف غایی در ایجاد اغتشاش‌ها حذف رهبری بود و به كمتر از این قانع نبودند ولی چون این موضوع در كشور ما امكان‌ عملی شدنش وجود ندارد خواستند با حربه‌ براندازی به هدف خود برسند.
 
اندازه حروف Decrease font Enlarge font
خبرگزاری انتخاب:
image
سردارعلی فضلی در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران با روسای این دانشگاه‌ها با اشاره به حوادث اخیر پس از انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هدف غایی در ایجاد اغتشاش‌ها حذف رهبری بود و به كمتر از این قانع نبودند ولی چون این موضوع در كشور ما امكان‌ عملی شدنش وجود ندارد خواستند با حربه‌ براندازی به هدف خود برسند.
فرمانده‌ سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: ما در فتنه‌ای واقع شدیم كه دستگاه‌های امنیتی كشور به كف خیابان‌ها آمدند و این چیزی بود كه ما در 30 سال گذشته همانند آن را شاهد نبودیم.
وی با بیان این مطلب كه حتما باید پیرامون فتنه‌ عمیق اخیر روشنگری شود و این از رسالت‌های ما است گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری كه اساتید را فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان را افسران آن معرفی كرده‌اند معلوم شد كه كار فراتر از نگاه‌هایی است كه حوادث اخیر را حادثه‌ای می‌دانند كه پایان یافته است و باید دانست كه این حادثه همانطور كه گفته شد آتشی در زیر خاكستر است.
سردار فضلی ادامه داد:البته ما هیچ نگاه امنیتی در شورای تامین استان تهران در خصوص بازگشایی مراكز آموزشی نداشته و نداریم.
وی با بیان این مطلب كه برخی از افراد در حوادث اخیر مردود شده‌اند، گفت: البته ما كسانی را كه غفلت كرده‌اند و به سوی ما بیایند را با آغوش باز می‌پذیریم.
سردار فضلی اظهار كرد: در روزهای پایانی هفته‌ی گذشته مشخص شد كه قریب دو ماه و اندی در تابستان گروه‌های همفكر برای بازگشایی دانشگاه‌ها و شروع هفته‌ی دفاع مقدس برنامه‌ای شش ماهه كه حداقل تا 16 آذرماه باشد را تنظیم كرده‌اند و نیز به نوعی در پی برنامه‌های خود به دنبال تعطیلی دانشگاه‌ها هستند و باید گفت بعضی‌ها هم بدشان نمی‌آید كه دوباره یك انقلاب فرهنگی رخ دهد كه ما باید در این خصوص مراقبت كنیم.
وی ادامه داد:‌ البته این اتفاقات احتمالا در تهران بدان‌ها دامن زده خواهد شد ولی باید دانست كه در استان‌ تهران كلان‌شهرهایی وجود دارد كه ظرف چند دقیقه مسائل بین آنها و تهران بزرگ تبادل می‌شود.
سردار فضلی گفت: حوادث پس از انتخابات خیلی تلخ بود و خون‌هایی ریخته شد كه كشته ، زخمی و مجروحینی را در پی داشت كه من در وهله‌ی اول با آن خانواده‌ها اظهار همدردی می‌كنم، ولی در واقع باید گفت كه در طی چنین حوادثی دیگران هم ورود پیدا می‌كنند و سوال اصلی اینجاست كه مسوول پاسخ به خون‌های ریخته شده چه كسی است؟
وی ادامه داد: این در حالی است كه نظام مقدس اسلامی امن‌ترین انتخابات را در سنوات گذشته برگزار كرد كه هیچ حادثه‌ی امنیتی و تلفاتی نداشت زیرا ما در انتخابات‌های گذشته از جمله انتخابات ریاست جمهوری هم مواردی از كشته و زخمی شدن افراد داشته‌ایم، ولی شرایط به گونه‌ای رقم خورد كه این انتخابات اخیر به كام مردم تلخ شد.
سردار فضلی اظهار كرد: برخی گفتند كه اصلاحات به خون نیاز دارد و از ریخته شدن خون‌هایی بر زمین خوشحال شدند و این در حالی است كه قریب به 25 نفر از كشته‌شدگان حوادث اخیر معلوم نیست كه با اسلحه‌ چه كسی كشته شده‌اند؟
وی افزود: گفته می‌شود گروهی با فریاد یا زهرا(س) وارد كوی شدند كه من از فرمانده نیروی انتظامی تهران آقای رجب‌زاده در این خصوص پرسیدم شما حادثه‌ی ده سال پیش كه یادتان نرفته است كه وی گفت ریاست دانشگاه و حراستش از ما درخواست كرده است كه ما وارد دانشگاه شویم .
سردار فضلی ادامه داد: در خصوص آتش‌سوزی‌ها كوی هم رییس دانشگاه و مسوول حراست آن نیز گفته بودند كه آتش‌سوزی‌ها قبل از ورود نیروی انتظامی به كوی انجام شده بود و قریب به 120 میلیون تومان تا آن لحظه به كوی خسارت وارد شده بود و باید این را هم دانست كه من همان زمان از سردار عراقی فرمانده‌ی بسیج تهران بزرگ پرسیدم كه آیا شما نیروهای بسیجی را برای این كار ارسال كرده‌اید كه ایشان گفتند چنین اتفاقی نیفتاده است و نه نیروی انتظامی از ما درخواست كرده است و نه ما چنین ماموریتی احساس كردیم.
فرمانده‌ی سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران اظهار كرد: ما تا كنون در دو واقعه بیشتر نشنیده‌ایم كه مقام معظم رهبری واژه‌ی فتنه را به كار ببرند یك مورد در حادثه سال 73 و در تاریخ 12 و 13 مردادماه بود كه به دلیل بی‌بصیریتی مسوولان قزوین در خصوص استان شدن آن ما دیدیم كه در عقبه‌ی كار مسوولان قرارگرفته‌اند كه در آن حادثه چند نفر كشته شدند و مقام معظم رهبری از واژه‌ی فتنه در اشاره به آن حادثه استفاده كردند و مورد دیگر نیز حادثه‌ی كوی دانشگاه بوده است كه مولای ما عنوان فتنه عمیق را بر آن نهادند كه شاید تنها واژه‌ی در شان این حوادث بعد از انتخابات بود.
وی ادامه داد: البته برای حوادث كوی دانشگاه از ماهها قبل فعالیت شروع شده بود و عقبه‌ سازماندهی آن نیز از سالها قبل شكل گرفته بود. بنیاد سورس از یك دهه پیش در دنیا اقدام به این نوع از فعالیت‌ها را شروع كرده بود و حال نوبت به ایران رسیده بود و برای آن نیز یارگیری كرده بودند. باید دانست كه اینها بخش‌هایی از سرفصل‌هایی است كه به آنها اعتراف شده است و بخش‌هایی نیز به آنها اعترافی صورت نگرفته است.
وی در انتقاد از یكی از روزنامه‌ها گفت: این روزنامه به تفسیر نادرستی از صحبت‌های هفته‌ گذشته من در نشست تشكیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران پرداخته است و باید در این خصوص گفت كه باید صادقانه عمل كرد و صحبت‌های من در مجالس دیگری در خصوص روشنگری در مورد حوادث اخیر پس از انتخابات نیز باید مورد توجه قرار می‌گرفت.
سردار فضلی با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: اگر غفلتی در این خصوص صورت گرفته بود باید پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه‌ تهران در 29 خردادماه پایان می‌یافت و ادامه‌ آن دیگر لجاجت می‌بود و پس از آن بود كه در 30 خرداد بدترین حادثه‌ی امنیتی را در نظام شاهد بودیم كه قبل از آن نیز در 25 خردادماه هشت الی نه نفر كشته و ده‌ها نفر مجروح و صدها نفر مصدوم شده بودند.
وی ادامه داد: در حوادث اخیر عناصر سازمان‌یافته و عناصر در سازمان رای در چهار لشكر انسانی وارد صحنه شدند اینها كسانی بودند كه آموزش دیده و عقبه دار بودند چون ما در برخی از مواقع ایمیل‌ها و ماهواره‌ها را قطع و دچار اختلال می‌كردیم ولی باید پرسید چه می شد كه دوباره اینها راهپیمایی همراه با سكوت انجام می‌دادند؟
سردار فضلی با بیان این مطلب كه ما مشابه حوادث اخیر را در غیر از صدر اسلام شاهد نبوده‌ایم، گفت: در تاریخ اسلام چنین حوادثی خیلی برایمان قابل لمس نبود و حال پس از آنكه قریب به دو دهه‌ی پیش حضرت آقا بحث هجمه‌ی فرهنگی ، عوام و خواص و نفاق را مطرح كردند متوجه می‌شویم كه ایشان چه می‌فرمودند در حالی كه آن زمان كسی متوجه نشده بود و متاسفانه امروز آن خطرات دامن‌گیرمان شده است.
وی گفت: وقایع اخیر بحثی بود كه مرحله‌ی كف خیابان آن را پشت‌سر گذاشته‌ایم و امیدواریم حادثه‌ی دیگری به این نظام و مردم شریف تحمیل نشود.
فرمانده‌ی سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: خیلی‌ها امروز می‌ترسند كه به مركز شهر بیایند و باید پرسید كه چه شده است كه در ام‌القری جهان اسلام این‌قدر احساس ناامنی را بالا می‌برند.
سردار فضلی با بیان این مطلب كه در وقایع اخیر پس ازانتخابات دانشگاه‌های تهران مورد طعمه بوده‌اند گفت: برخی از اراذل دستگیر شده در پارك وی متعلق به شهرهای ورامین، شهریار، ساوجبلاغ و رباط‌كریم هستند و چون در آنجا میدان پیدا نكرده‌اند آمده بودند در سرقت اموال و اغتشاش شركت كنند و البته برخی نیز پول گرفته بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر