آقای هاشمی نژاد در مطلبی با عنوان "آیا ابطحی خودش وبلاگش را آپدیت کرده است؟" جدولی دو ستونی از برخی کلمات منتشر کرده که در یک ستون طرز نگارش کلمات در مطلب جدید آقای ابطحی دیده می شود و در ستون دیگر املای آنها در مطالب قبلی او. مقایسه این دو ستون نیز نشان می دهد که نویسنده مطلب جدید وبلاگ "وب نوشت" دربرخی موارد نیم فاصله را لحاظ نکرده است.در مقابل شهرام رفیع زاده، نویسنده وبلاگ "اکنون" که در سال 1383 در جریان پرونده موسوم به وبلاگ نویسان بازداشت شد، می گوید این تحول نشان می دهد بازجویان با کمک کسانی که به فناوری اطلاعات آشنایی دارند، می کوشند فضای مجازی اینترنت را نیز در خدمت منافع خود درآورند. آقای رفیع زاده به بخش فارسی بی بی سی می گوید: "تحول مثبتی نیست و اگر هم تحولی باشد، نشانه پیشرفت بازجویان است و این که آنها دارند فضاهای جدیدی را تجربه می کنند و این ممکن است خطرناکتر هم بشود. علیرضا رضایی در مطلبی با عنوان "ابطحی عزیزم، وبلاگتو پس می گیرم" مطلب آقای ابطحی را با لحنی هجوآمیز بازنویسی کرده است.شایگان اسفندیاری نیز در وبلاگ "گامرون" به شوخی نوشته است که سعید حجاریان، از نظریه پردازان اصلاحات و از دیگر بازداشت شدگان، نیز مطلب تازه ای در وبلاگ خود نوشته است. آقای اسفندیاری از قول آقای حجاریان نوشته است: "مثل هر شب، قبل از صرف شام، با کمک بازجوی عزیزم(حاج علی) وارد استخر شدم تا تنی به آب بزنم. درسته که حاج علی برادرم نیست اما در حقیقت از برادر بهم نزدیک تر است، در این مدت که در بازداشت هستم اصلا دلتنگ خانواده نشدم زیرا حاج علی با مهربانی هایش نمی گذارد ذره ای در وجودم نگرانی رخنه کند." البته این اولین باری نیست که یک وبلاگ نویس زندانی از داخل بازداشتگاه مطلب تازه ای در وبلاگش منتشر می کند. در سال 1386 رضا ولی زاده، نویسنده وبلاگ "ایستگاه" بعد از انتشار مطلبی درباره هزینه خرید سگهای نگهبان برای حفاظت از محمود احمدی نژاد دستگیر شد ولی سپس در دوران بازداشت، مطلبی منتشر کرد و به نوعی پوزش خواست.
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر