۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

گیرم هاشمی را از نماز جمعه حذف کردید، با حضور میلیونی سبزها در خیابان های تهران چه خواهید کرد؟

ما بیشماریم. 
ما بیشماریم.  
ما بیشماریم. 
ما بیشماریم.  
ما بیشماریم. 

العربیه : دعوت بزرگان اصلاحات به راهپیمائی روز قدس و حملات بی سابقه اطرافیان احمدی نژاد به رفسنجانی

به گزارش شبکه العربیه از تهران امامت نماز جمعه را که قرار بود هاشمی رفسنجانی بر عهده داشته باشد ، احمد خاتمی برگزار خواهد کرد و سخنرانی آن را محمود احمدی نژاد ، این در حالی است که هاشمی رفسنجانی مورد حملات بی سابقه ای از سوی حلقه اطرافیان احمدی نژاد قرار گرفته که در میان آنان به پسر و عروس ( فرزند اسفندیار رحیم مشائی) احمدی نژاد می توان اشاره کرد . از طرف دیگر آیت الله یوسف صانعی با دعوت از مردم به راهپیمائی در روز قدس از آنان خواسته به آنچه او دیکتاتوری حکومت غیر مشروع احمدی نژاد خوانده ، اعتراضات کنند . العربیه به دعوت سید محمد خاتمی ، شیخ مهدی کروبی ، میر حسین موسوی ، هاشمی رفسنجانی و آیات عظام منتظری و صانعی اشاره میکند و از آن با " دعوت بزرگان اصلاحات از مردم " برای راهپیمائی اعتراضی در روز قدس یاد میکند . در آخر این گزارش ، محمد نجاح علی گزارشگر العربیه به دستگیری حداقل 10 دانشجو در کرمانشاه و دستگیریهای گسترده در شهر قم در آستانه روز قدس اشاره میکند /

new_win احتمال پوشش ماهواره ای رسانه های خارجی از تظاهرات روز قدس

دو روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ایران با انتشار تصویر تاریخی اعتراضات و تجمع میلیونی مردم در میدان آزادی تهران، تمام دنیا به یکباره متوجه عمق فاجعه و عظمت جنبش به وجود آمده در ایران برای مقابله با کودتای دولتی شد. بلافاصله دولت ایران تمام خبرنگاران خارجی‌ را از کشور اخراج کرد تا اینگونه از انتشار اخبار و تصاویر حقیقی‌ به دنیا جلوگیری کند. حتی نیروی انتظامی شروع به مصادرهٔ موبایل‌های مردم کرد تا فیلم‌هایی‌ که توسط آنان از انبوه جمعیت معترض حاضر در خیابان ها و صحنه های برخورد های وحشیانه رژیم با مردم گرفته شده بود پخش نشوند. در این زمان با نزدیک شدن به راهپیمایی روز قدس که پیشبینی‌ می‌شود به گستردگی اعترضات روز‌های اول پس از انتخابات باشد، نیاز به یک پوشش تصویری مناسب بدون امکان جلوگیری دولت ایران کاملا احساس میشود. مردم ایران علاوه بر اینکه می‌خواهند مخالفت خود را به حکومت دیکتاتوری و دولت کودتایی برخواسته از آن اعلام کنند، می‌خواهند که به دنیا نیز نشان دهند که این دولت منتخب آنها نیست. بنابراین وجود تصاویر واقعی از حضور وسیع مردم اهمیتی حیاتی دارد و بهترین دلیل بر ادعای آنان خواهد بود. مردم هر روز برای شرکت در تظاهرات روز قدس بر علیه حکومت آماده‌تر می‌شوند و آقای کروبی گفته است که "قدرت مردم را در روز قدس خواهید دید!". بهترین امکان در این موقعیت عکسبرداری ماهواره‌ای است که قاعدتا بسیار پر خرج است ولی‌ سفارش این کار برای دولت امریکا و خبر رسانی‌های بزرگ دنیا کاملا اجرایی می‌باشد. چنانکه این کار قبلاً هم در وقایع مهم تاریخی از جمله واقعهٔ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و مراسم تحلیف ریاست جمهوری اوباما و ... انجام شده است. عکسبرداری ماهواره‌ای امروزه امری متداول است و شرکتهای تجاری و نظامی متعددی روزانه مشغول تهیه اینگونه تصاویر هستند که با سفارش دولت ها و سازمان های مختلف بین المللی انجام می‌گیرد. این شرکتها همیشه در حالت آماده‌باش برای عکسبرداری از نقاط مختلف کره زمین می‌باشند و معمولاً تمام ماهواره‌های مخابراتی مجهز به دوربینهای قوی هستند.

سايت شخصي كاوه آهنگر زمان، مهدي كروبي افتتاح شد

لیست 100نفره ممنوع التصویرهای صداوسیما

به رغم توصیه نخبگان و افراد خاص اجتماعی در مورد كنار گذاشتن كینه ها و اتهام زنی ‏های دو ماه اخیر و پس از انتخابات ریاست جمهوری، صداوسیما در رویه ای جالب بیش ‏از 100 تن را به صورت مستقیم و غیرمستقیم شامل ممنوعیت تصویری و فعالیت در این ‏سازمان كرده است.‏
به گزارش "آینده"، پس از ممنوع شدن فعالیت و تصویر چهره هایی مانند سید ‏جواد هاشمی، ساعد باقری، سهیل محمودی، عبدالجبار كاكایی ساختار این محدودیت ها ‏دو ماه پس از انتخابات چهره دیگری به خود گرفته است.‏
حالا محدودیت به نام هایی رسیده كه معروف ترین آنها سیدرضا میركریمی، مجید ‏مجیدی، حسین پاكدل، احمدرضا درویش، فاطمه معتمدآریا، محمد رحمانیان، سید ‏محمدرضا بهشتی، هوشنگ توكلی، لیلی رشیدی، بهاره رهنما، كیومرث پور احمد، كمال ‏تبریزی، حسین برزیده، هما روستا، مهتاب نصیرپور، مرضیه برومند، لادن مستوفی، ‏داریوش مهرجویی، عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، محمدعلی كشاورز، محمد نوری، ‏محمد رحمانیان، مهدی كرم‌پور، محسن مخملباف، مازیار میری، محمد احصایی، احمد ‏مسجد جامعی، معصومه ابتكار، علیرضا رئیسیان، منوچهر محمدی، علی معلم، حسین ‏زمان، حبیب‌الله صادقی، فرشته طائرپور، مرتضی رزاق كریمی، سامان سالور، پگاه ‏آهنگرانی، پانته آ بهرام، منیژه حكمت، رویا نونهالی، امیر جعفری، منوچهر شاهسواری، ‏عبدالحسین مختاباد، حسام الدین سراج، مسعود كیمیایی، گوهر خیراندیش، مسعود ‏رایگان، رویا تیموریان، محمدرضا فروتن، ابوالفضل جلیلی، اسرافیل شیرچى، مهرشاد ‏كارخانی، شاهین فرهت، محمد وافری، فاطمه راكعی، داوود رشیدی، هدیه تهرانی، باران كوثری، خزر ‏معصومی، بیژن امكانیان، بزرگمهر حسین‌پور، داریوش فرهنگ، لیلا حاتمی، علی مصفا، سعید ابوطالب، جمشید ‏بایرامی، حسین خسروجردی، علیرضا قاسم خان، احمد اسفندیاری، محمدرضا عارف، ‏نجفقلی حبیبی، مجید انصاری، حسن بلخاری، مهدی منتظرقائم، محمود نجاتی حسینی، ‏محمدعلی خلیلی اردكانی، كامپوزیا پرتوی، محمدعلی نجفی، قاسم افشار، مجید كیانی، ‏علی ژكان، ابراهیم حقیقی، سیروس تسلیمی، حمید فرخ نژاد، داریوش پیرنیاكان، امیر ‏جغتایی، محبوبه بیات، محمدرضا اصلانی، همایون امامی، ابراهیم حسن بیگی، افشین ‏علاء، رضا رییسی، فیروزه زنوزی جلالی، جعفر ابراهیمی، محمود دولت آبادی، یوسفعلی ‏میرشكاك، جمال میرصادقی، علی باباشاهی، عماد افروغ، سید مهدی شجاعی، احمد پورنجاتی، محمد بهشتی، عاتقه ‏صدیقی(رجایی)، عیسی كلانتری، الهه كولایی، محمد ستاری فر، صادق زیباكلام، رخشان ‏بنی اعتماد، ناصر تقوایی، حسین علیزاده، جلال ذوالفنون، ناصر چشم آذر، علیرضا ‏شجاع نوری و استاد محمدرضا شجریان می باشد.‏
جالب این است كه در اسامی اعلام شده نام مرحوم سیف الله داد نیز مشاهده می شد كه ‏با فوت این كارگردان و مدیر موفق سینمای كشورمان نام وی از این لیست حذف شد.‏
براین اساس پخش مجموعه های تلویزیونی و تله فیلم و فیلم های سینمایی از افراد هنری ‏برشمرده كه پیش از این تولید شده بلامانع است، اما كلیه افراد ذكر شده ممنوعیت ‏تصویری و فعالیت در قالب برنامه های سازمان صداوسیما را تا اطلاع ثانوی دارند.‏
سوال اینجاست، آیا سازمان صداوسیما كه برای لفظ "رسانه ملی" غش و ضعف می ‏كند، چنین رفتاری را دال بر ملی بودن تلقی می كند یا عقده گشایی با سلیقه های مختلف ‏در انتخابات ریاست جمهوری؟!‏
آیا با چنین رفتاری كه با فرهیختگان و هنرمندان و چهره های فرهنگی انجام می شود، ‏می توان در انتخابات های آینده كشور مشاركت این طبقه پرمخاطب جامعه را مدنظر ‏داشت؟
چرا متولیان این رسانه بزرگ كشورمان بدون اینكه روی تاثیر مستقیم یك حركت و ‏تصمیم خود ارزیابی درستی داشته باشند، وارد ماجرا شده و كمر نظام را از هزینه های ‏خود ساخته خم می كنند؟
متاسفانه در كنار بحران ممنوعیت تصویر و فعالیت چهره های برشمرده به نظر می رسد ‏برخورد با بدنه صداوسیما هم شروع شده كه اخراج زن و شوهر شاغل در رادیو گفتگو ‏و اخراج سردبیر شجاع رادیو جوان در صدر آن است و در ادامه تعدادی از عناصر فنی ‏و اداری شاغل در این سازمان به دلیل شركت در راهپیمایی ها یا تجمع های مختلف از ‏خدمت معلق شده اند.‏
این لیست و اسامی داخل آن موجب شده كه برنامه های مختلف رادیو و تلویزیونی به ‏صورت گفتاری از آوردن افراد برشمرده منع شوند و پخش شبكه های مختلف رادیو و ‏تلویزیونی به جهت عدم انتشار اسامی مورد اشاره مكتوبی را به بخش های تولیدی اعلان ‏نكنند، اما از پخش تصاویر این افراد در قالب برنامه های تلویزیونی جلوگیری می كنند.
در این میان بیشترین تاثیر را برنامه "این شب ها"، "صبح عالی بخیر" و برنامه ‏‏"خانواده" در شبكه یك، "دو قدم مانده" به صبح در شبكه چهار، "به خانه برمی گردیم" ‏در شبكه تهران و "خانه فیروزه ای" در شبكه سه دچار بحران داخلی شده و بسیاری از ‏میهمانان، كارشناسان و حتی مجریان خود را از دست داده اند. ‏
با این وضع و محدودیت های شدید اعمال شده آیا می توان این رویه و ممنوعیت فعالیت ‏افراد برشمرده را تكذیب كرد؟
البته كه دیوار حاشا بلند است و به همان خاطر كه مكتوبی برای ممنوعیت تصویری و ‏فعالیت افراد مختلف منتشر نمی شود، بهانه برای تكذیب میسر است. اما متولیان محترم ‏سازمان صداوسیما دقت داشته باشند كه مجریان و كارشناسان یك برنامه به محض ‏اینكه قلع و قمع می شوند از سوی مردم و مخاطبان حرفه ای به خوبی قابل شناسایی ‏است و با افراد حذف شده نیز به همین دلیل قطع همكاری می شود.‏
ای كاش سینه چاكان لفظ رسانه ملی، آن قدر شجاعت و دیدگاه بلند داشتند كه دعواهای ‏زن و شوهری در حاشیه سلیقه های انتخاباتی در كشور را كه در هر كشوری وجود ‏دارد، به دیده یك چشم عاقل می نگریستند و از به هم زدن این كلاف سردرگم در پاشنه ‏جام جم خودداری می كردند.‏
اگرچه این حرفها به این سادگی به گوش تئورسین های متولی بر صداوسیما نمی رود، ‏اما می توان كاهش شدید آگهی های بازرگانی و واكنش های تند مردم نسبت به برنامه ‏هایی مانند بخش خبری 20:30 شبكه دو، بخش خبری 20 شبكه خبر و برنامه های بی ‏مایه سیاسی و از بین رفتن اعتبار بخش های خبری صداوسیما را از عوارض نخست این ‏اشتباه رسانه ای و تسویه حساب شخصی دانست. ‏

دوستان سبز من خسته نباشیدشما کار بزرگی کردید

دوستان سبز من خسته نباشیدشما کار بزرگی کردید تقریبا 80% مردم ایران از راهبیمایی روز ایران سبز مطلع هستند و حتی میدانند که در چه مسیری حرکت نمایند وشعارهای سبز خود را نیز حفظ اند بس با خیال راحت در تدارک روبان های سبز و بوسترهای سبز برای خود و دیگران باشید

امامت نماز جمعه روز قدس هم از رفسنجانی گرفته شد - میزان نیوز

میزان:طبق پیش بینی های انجام شده علی اکبر هاشمی رفسنجانی که خطیب سنتی نماز جمعه روز قدس بود، دوباره از گردونه امامان جمعه کنار گذاشته شد و جایگاهش به احمد خاتمی،سپرده شد. خبرگزاری فارس با انتشار گفتگویی با رئیس ستاد نماز جمعه تهران با بیان اینکه آیت‌الله خاتمی نماز جمعه روز قدس را اقامه می‌کند، افزود: رمضان عبدالله و محمود احمدی‌نژاد سخنران پیش از خطبه‌ها خواهند بود.

سر لشكر باتمانقليچ: چهارده ميليون را مي كشيم تا بر يك ميليون نفر حكومت كنيم

بعد از كودتاي 28 مرداد ، غبار مرگ سراسر كشور را فرا گرفته و پرده افسردگي و ياس بر همه دلها كشيده و جغدان زشت پيكر شاخسارهاي گلستان ايران را جولانگاه خود قرار داده و نواي دلخراش سر مي دادند ، نطق هاي بيشرمانه چند نفر از دزدها و طرد شدگان ، غاصبانه از جايگاه نمايندگان ملت و به نام ملت چون تازيانه هايي دردناك ارواح داغديده را به هيجان و ارتعاش در مي آورد و از طرفي خفقان افكار و سانسور شديد مطبوعات عقده دل ها را در گلوها خفه كرده و اين تالمات روحي با گراني معيشت و تضييقات اجتماعي گره خورده بود.

صانعی : سپاس خداوندی را که دشمنان ما را از احمقها قرار داد."الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء"

همه می‌دانند که اگر احمدی نژاد در روز یکشنبه بعد از کودتای انتخاباتی، جلوی زبانش را گرفته بود و مخالفان میلیونی‌اش را خس و خاشاک نمی‌نامید، شاید اعتراضات روزهای بعد تا آن حد گسترده نمی‌شد. این بار هم اما ظاهرا آنها خدمت بزرگ دیگری به معترضان روا داشته‌اند و با دست خود کاری کرده‌اند که برنامه سبزها برای حضور در راهپیمایی روز قدس، از هم‌اکنون موفق جلوه کند. نه تنها امام جمعه شدن احمد خاتمی باعث خواهد شد که اکثر مردم پس از راهپیمایی به نمازجمعه نروند و بدین ترتیب حضور سبزها بیش از پیش متمایز شود و کار آنها نیز راحت تر شود که نیاز به همراه داشتن سجاده و جانماز ندارند، بلکه اعلام سخنرانی رئیس دولت کودتا پیش از خطبه‌ها نیز از سویی مخالفان را مصمم‏تر خواهد کرد و از سوی دیگر به آن‏ها فرصت خواهد داد که در زمان سخنرانی او، در اطراف دانشگاه تهران و در هر جایی که هستند، فریاد الله‏اکبر و مرگ بر دیکتاتور سر دهند و ثابت کنند که منتخب واقعی آن‏ها، احمدی‌نژاد نیست. چه فرصتی از این بهتر و چه خدمتی از این برتر! واقعا جا دارد که سبزها از کودتاچیان به خاطر این اشتباهات سرنوشت‌ساز تشکر کنند! راست گفت آیت‌الله صانعی که "الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء"

در آستانه روز ق.د.س. اعلام شد: عیدی امسال کارگران حداقل 527 هزار تومان - حداکثر 790 هزار تومان! ـ

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور گفت: اگر حداقل دستمزد افزایش نیابد، کارگران در پایان سال باید حداقل 5 میلیون و 270 هزار و 400 ریال و حداکثر 7 میلیون و 900 هزار ریال عیدی دریافت کنند. محمد پارسا در گفتگو با مهر در خصوص نحوه تعیین و میزان عیدی کارگران برای پایان سال 88، گفت: بر اساس قانون کار، کارگران باید حداقل 2 ماه و حداکثر 3 ماه حداقل حقوق تعیین شده توسط شورای عالی کار را به عنوان عیدی از کارفرمایان و واحدهای تولید دریافت کنند. رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور اظهار داشت: بر این اساس، کارگران باید در ماههای پایانی سالجاری حداقل 5 میلیون و 270 هزار و 400 ریال و حداکثر 7 میلیون و 900 هزار ریال عیدی دریافت کنند.

شبا هت بی بدیل روز قدس با روز انتخابات ریاست جمهوری

دو روز مانده به انتخابات در یک همچین روزی که جمعه ان قرار بود رای گیری شود تمام کوشش وسعی و تلاش ما ترغیب سایرین به شرکت پرشور وحداکثری در انتخاباتی بود که عطر پیروزی ان د ر فضای سیاسی ایران طنین انداخته بود ولی همانطور که می دانیم کودتاگران بارهبری خامنه ای ان را به اینجارساندندکه هستیم . ولی امروز باز همان حال وهوا رامی بیینم مردم در کوچه و خیابان در هر محفل وجمعی دیگران را دعوت به شرکت در راهپیمایی روز قدس میکنند شور و حالی در میان ملت خصوصا جوانان مشاهده میگردد حکومت با وحشت وترس تماشاگر این موج ملی است . تمام نیروهای نظامی و سپاهی و لباس شخصی در حال اماده باش 100% هستند انها اسم عملیات سرکوب مردم را" کوبش " گذاشته اند. کوبیدن غیرت وحماسه ملتی که دیگر از چیزی هراس ندارد .وحشت انها به حدی است که سگان خودرا به نماز جمعه فرا خوانده اند ، به خبر نگاران خارجی ویزای ورودبه ایران را نمی دهند ،در حالی که خودشان در حال لاس زدن با امریکا وعکس گرفتن باوزرای اسرائیلی هستند مارا مزدور انها می نامند وخلاصه اینکه اینبار انها به معنای واقعی ذله شده اند باشرکت درراهپیمایی روز سبز و روز ازادی انها را به خاک سیاه و ذلالت بکشانیم !

کاش مامورین بسیجی کهریزک اسراییلی بودند

چه فرق می‌کند اسم این روز چه باشد، مهم این است که ما از فرصت فریاد‌هایمان برای مردم ستمدیده‌ی یک کشور دیگر استفاده می‌کنیم تا به دیکتاتورهای داخلی خودمان نشان دهیم ایران فلسطین بود. و ای کاش که فلسطین بود و اسراییلی‌ها در خیابان به رویمان آتش می‌گشودند. آنها برادران خودمان بودند و همشهری‌های خودشان را با ضربه‌ی کوچکی به ماشه‌ی سلاح‌های سنگین‌شان به زمین می‌انداختند. اسراییلی‌ها به مردم فلسطین تجاوز نکردند. زنانشان را در ون‌ها با دست‌هایشان آزار ندادند و با باتوم و شیشه‌ی نوشابه آبروی تبارشان را نبردند. فلسطینی‌ها غزه داشتند نه کهریزک، ما امیرآباد داریم و کوی دانشگاه، روزنامه‌های زیادی داریم که چون از حقیقت می‌نوشتند خاموش شدند. کاش آنها که روز نماز‌جمعه‌ی هاشمی اشک‌آور میان مردم انداختند اسراییلی بودند. کاش آنها که بر پاهای پیرمرد ساخورده باتوم می‌زدند اسراییلی بودند، کاش آنها که دهانشان بوی تعفن طالبان می‌دهد اسراییلی بودند، کاش سربازی که در اتوبوس شهری اشک‌آور انداخت اسراییلی بود. کاش کارکنان بسیجی کهریزک اسراییلی بودند. کاش ...

بنزین 690 تومانی چاوز برای ایران ـ۳

چاوز در سفر اخیری که به ایران داشت طی یک تفاهم نامه استراتژیک ، فروش روزانه 20 هزار بشکه بنزین به ارزش 800 میلیون دلار را به احمدی نژاد وعده داد. به گزراش خبرنگار اقتصادی جهان این میزان بنزین معادل 15 درصد کل بنزین وارداتی ایران است. همچنین به گزارش رسانه ها قرار است ونزوئلا در قبال صادرات بنزین از ایران دارو وارد کند. اما نکته قابل توجه این است که بنزین ونزوئلایی نسبت به قیمت بنزین وارداتی از دیگر شرکتها برای ایران ارزانتر تمام می شود. بر اساس آخرین اخبار در حال حاضر قیمت تمام شده بنزین وارداتی برای ایران 692 تومان است که چاوز قرار است 15 درصد بنزین مورد نیاز ایران را با قیمت 689 تومان بفروشد. به این ترتیب بنزین ونزوئلا 190 تومان بیش از بنزین آزاد داخلی خریداری می شود اما این قیمت نسبت به قیمت بنزین وارداتی ارزانتر است.(کل خبر)

شدت یافتن اعتراضات شبانه دانشجویان در کوی

شب سه شنبه شب 24 شهریور, تعداد زیادی از دانشجویان کوی ؛با حضور در میدان اصلی کوی و همچنین در نزدیکی درب اصلی کوی بر ضد مسئولان نظام و دولت کودتا شعار دادند. تعداد دانشجویان شرکت کرده در این اعتراض شبانه نسبت به شب های قبل به طور قابل ملاحظه اي افزایش یافته بود. دانشجویان شعارهایی مانند"خامنه ای قاتله حکومتش باطله" و " تا احمدی نژاده هر شب همین بساطه" و " مرگ بر دیکتاتور" سر می دادند. با توجه به بیشتر شدن تعداد معترضان شبانه احتمال گسترده تر شدن آشوب در کوی دور از ذهن نیست. این اعتراض شبانه از ساعت 22 تا 22:30 به مدت نیم ساعت ادامه یافت.

خاتمي و ميرحسين همراه مردم در راهپيمايي روز قدس

يک مقام مسوول در دفتر سيد محمد خاتمي ضمن اعلام اين خبر به ايلنا گفت؛ روز قدس ميراث ماندگار حضرت امام(ره) در اعتراض به اشغال سرزمين فلسطين و سرکوب ملت مظلوم اين سرزمين است. وي افزود؛ فلسطين مظهر مظلوميت و استيفاي حق در روزگار ماست و همه بايد اين روز را بزرگ بداريم و آقاي خاتمي نيز مانند سنوات گذشته در راهپيمايي مردم شريف تهران در روز قدس شرکت خواهند کرد همچنين در پي تماس هاي انجام گرفته در مورد حضور ميرحسين در اين راهپيمايي، دفتر نخست وزير دوران دفاع مقدس با اعلام اينکه روز قدس يادگار گرانقدر امام خميني و روز مستضعفان و اسلام است اعلام کرد وي همراه با ساير مردم در تظاهرات روز قدس شرکت خواهد داشت.

تعطیلی یک روز قبل از عیدفطر چه خاصیتی دارد؟ با روزه نه مهمانی میشود رفت نه مسافرت.رسما بگوئید مردم روز قدس تهران نباشید

تعطیلی یک روز قبل از عید فطر چه خاصیتی برای روزه داران دارد ؟ با زبان روزه نه مهمانی میشود رفت نه مسافرت . رسما بگوئید مردم روز قدس از تهران خارج شوید و تهران نباشید

محمد نوری‌زاده: ساکت نمی‌نشینیم، اعتراض می‌کنیم

سه شنبه، ۲۴ شهريور، ۱۳۸۸ محمد نوری‌زاد ۵۷ ساله است، مردم ایران از سال‌های دور با صدای او آشنا هستند، او روایت‌گر مستندی بود که در تمام سال‌های جنگ ایران و عراق از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد و تصاویری از لحظه‌های جنگ، کشته شدن جوانان و نبرد آنها را نمایش می‌داد. در همان زمان او در روزنامه کیهان، روزنامه‌ای که نزدیک‌ترین رسانه به رهبر جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، ستون ویژه‌ای داشت که عمدتا به نقد عملکرد اصلاح‌طلبان می‌پرداخت. محمد نوری‌زاد که مدرک مهندسی برق خود را از دانشگاه علم و صنعت، دانشگاهی که محمود احمدی‌نژاد نیز آنجا درس خوانده، گرفته است، در سال‌های اخیر به سریال‌سازی برای تلویزیون جمهوری اسلامی روی آورده است. سریال‌هایی که او ساخت هرچند از نظر تکنیکی بسیار ضعیف بود، اما تلاش می‌کرد تا با در کنار هم گذاشتن اساطیر ایرانی و جوانانی که در جبهه‌های جنگ جان باخته‌اند تصویری جدید از اسطوره را به نمایش بگذارد. در سال‌های ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، او در چرخشی آشکار مطالبی را در وبلاگ خود نوشت که اتهامات زیادی را برای او به ارمغان آورد. در تابستان ۱۳۸۷، پس از انتشار مطلبی در وبلاگش علیه روحانیون، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شکایتی را علیه او مطرح کرد. وی از مراجع تقلید به خاطر دخالت‌ در امور حکومتی و کوتاهی در انجام وظایف دینی‌شان انتقاد کرده و از آنها خواسته بود که مسئولیت عواقب دخالت‌هایی را که در کارها می‌کنند بپذیرند. نوری‌زاد اما در یکی از پست‌های اخیرش، مستقیما جمهوری اسلامی را هدف گرفته و نوشته است: بقاي اين نظام اگر با كشتن بي‌گناهان ميسر است،‌ من شخصا اين بقا را نمي‌خواهم . او که به گفته خود سال‌ها دیگران را به دلیل گفت‌وگو با رسانه‌های خارج از کشور تقبیح می‌کرد، با رادیوفردا به گفت‌وگو نشست و به تفصیل از دلایل اعتراض خود به اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری سخن گفت: منی که الان با شما صحبت می‌کنم در این سال‌ها نسبت به کسانی که با رسانه‌های فرامرزی صحبت می‌کردند حساسیت داشتم، و این را به عنوان یک نقطه ضعف برای این افراد می‌دیدم. ولی الان احساسم این است که ما برای برپایی آرمان‌های بسیار زیبا و شریف و عزیزی قیام کردیم، جنگیدیم، زحمت کشیدیم، عمرمان را صرف کردیم. اما متاسفانه این حادثه‌ای بود که می‌توانست پی
http://www.autnews.cc/node/2708

نماز خواندن در مدارس اجباری شد !

ه نظر می‌رسد مشکلات زندگی و حقوق و مزایای معلمان آموزش و پرورش به پایان رسیده که معاونت پرورشی این وزارتخانه بزرگ، در پی راه انداختن زنگ نماز جماعت برای مدارس کشور است. به گزارش خبرنگار "آینده"، در طرح جدیدی که قرار است از ابتدای مهر سال جاری در تمامی مدارس کشور اجرا شود، نماز جماعت به صورت یک زنگ اختصاصی به حساب آمده و وارد زمان‌بندی دروس هفتگی مدارس کشور خواهد شد. جز اینکه راه‌اندازی چنین طرحی که احتمالا در آینده با اعمال دستور و زور چندان موثر واقع نخواهد شد، چه نتیجه و برآیندی بر ذهن دانش آموزان خواهد داشت، نکته مهم دیدگاه پژوهش شده و علمی در اعمال چنین دستور عجیبی در وزارتخانه کلیدی کشور است. به میان کشیدن بحث نمازجماعت و دستوری کردن این فریضه شخصی که در حال حاضر نیز به صورت انتخابی و فردی توسط دانش‌آموزان در مدارس دولتی و با برنامه‌ریزی لازم در مدارس غیر انتفاعی به صورت جماعت در حال برگزاری است، نیازی به اعمال قانون و تعیین زنگ نداشت.متولیان فعلی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش به دلیل محدودیت دامنه فعالیت حوزه پرورشی و خالی نبودن عرصه خاصی مجبور شده‌اند با برگشت به وظایف سعی و خطای این حوزه در دهه ۶۰ محدوده خود را با طرحی غیر اصولی فعال و با برنامه نشان دهند. این طرح خلق الساعه و عجیب در شرایطی رنگ جدی به خود می گیرد که دانش‌آموزان دوره‌های راهنمایی دختران و پسران در سراسر کشور، نیازمند برنامه‌های مدونی هستند تا بتوانند بر بحران روحی و جسمی دوران بلوغ خود آشنایی پیدا کرده و غلبه کنند، اما معاونت متولی این وظیفه سخت ترجیح می‌دهد با حل صورت مساله این مشکل با برنامه‌های نمادینی مانند زنگ نماز جماعت، زنگ برنامه صبحگاهی در سر صف و اقدامات شعاری دیگر کاری به بهشت و جهنم تربیت و آموزش نداشته باشد.

ناگفته هایی از داستان رأی اعتماد (اعتراف حداد عادل به دخالت خامنه ای در رأی اعتماد مجلس به وزرا)

گفت‎وگو با غلامعلی حداد عادل
براي بررسي پشت صحنه جريان رأي اعتماد به وزراي دولت دهم به سراغ دكتر حدادعادل رفتيم، وی اعتقاد دارد كه مجلس بناي چوب لاي چرخ دولت گذاشتن نداشته است. از جمله حاشيه هايي كه در جريان رأي اعتماد به دولت در بهارستان جلوه بسیاری داشت شعر خواني برخي از نمايندگان بود كه خود كشكولي شد از اشعار ناموزون؛ در اين باب ریيس كميسيون فرهنگي مجلس معتقد است كه شعر خواندن در مجلس بيشتر از آن‎كه اسباب تأثير شود، اسباب تفريح است و اساسا مجلس جاي شعر نيست و شاعر نيز در مجلس بايد سكوت كند، زيرا فضاي مجلس داغ‎تر از آن است كه گل شعر بتواند در آفتاب سوزان آن دوام بياورد و رشد کند.

جريان رأي‎اعتماد به وزراي دولت دهم، به‎عنوان آخرين گام در فرآيند انتقال دولت نهم به دولت جديد را چگونه دیدید؟

کشور ما چند ماهي است حالت انتقال در مديريت اجرايي را تجربه ميكند. از مدتي قبل از انتخابات رياست‎جمهوري شرايط خاصي بر كشور حاكم شده بود. البته اين وضعیت در هر دولتي پيش ميآيد، اما امسال انتخابات، هم مقدماتش با تبليغات گسترده، و شور و هياهو همراه بود و هم حوادث پس از انتخابات كه خصوصا در ماههاي خرداد و تير رخ داد شرایط خاصی ایجاد کرد. در ماههاي اخير به علت حوادث سياسي و آشوب‎هاي خياباني كه در بخشي از تهران رخ داد، تصويري از جمهوري اسلامي ترسيم شد كه عدم ثبات و نوعي تزلزل را القا ميكرد، در خارج از كشور چون فضاي رسانهاي در دست دشمنان كينه‎توز انقلاب است، اين عدم ثبات بيشتر القا و تبليغ ميشد؛ به‎طوري كه دوست و دشمن تحت تأثير اين شرايط قرار گرفتند. قبل از آن ايران نماد ثبات در منطقه به‎شمار ميرفت و در مقايسه با كشورهاي منطقه جمهوري اسلامي ايران مظهر ثبات بود. در جریان حوادث بعد از انتخابات، دشمنان انقلاب از اين‎كه يك علایمي برخلاف اين مشاهده كرده‎اند، شاد بودند. در داخل هم بعضی از جريانات ميل داشتند و دارند كه اين عدم ثبات تشديد شود و ادامه يابد.

مقام معظم رهبري با توجه به بر عهده داشتن مديريت كلان كشور، در اين شرايط چه نقشي را ايفا كردند؟

طبیعی است در چنين شرايطي بايد اين اتفاقات تدبير و مديريت ميشد و طبعا مديريت كلان كشور در درجه اول با رهبري است؛ ايشان و مسئولان نظام با درك اين واقعيت سعي كردند اين دوران انتقال سپری شود و مراحل قانوني تشكيل دولت دهم در وقت خودش طي شود و رسيدگي به شكايات انتخابات و اعلام رسمي نتیجه انتخابات شايد سخت‎ترين گام در اين مرحله بود. بعد از آن مرحله تنفيذ فرا رسيد كه آنهم با متانت برگزار شد و تحليف هم در مجلس صورت گرفت و تنها حلقه باقی‎مانده اين زنجير كه اتصال را كامل ميكرد، رأي‎اعتماد به وزرا در مجلس بود كه مرحله پر تنشي به‎نظر مي‎رسيد. در اين فاصله اتفاقات تأسف‎باري از جمله نصب و عزل آقاي مشايي رخ داد كه باعث تنش‎هايي در درون اصول‎گرايان شد. پيامدهاي داستان آقاي مشايي در معرفي كابينه هم مشاهده شد؛ چه در آن دسته عدهاي از وزرا که كنار رفتند و چه در آن عده که معرفي شدند. اتفاق غيرمنتظره ديگر معرفي سه وزير زن بود كه آن هم امواجي را در تهران و قم به‎وجود آورد. رفتار مجلس در دادن رأي‎اعتماد به دولت را در چنين چشم‎اندازي بايد ديد.

با اشاره به حوادث داخلي و خارجي كه پس از انتخابات رخ داد و اتفاقات غيرمنتظرهاي كه از آن نام برديد، مي‎توان گفت كه مجلس براي رأي‎اعتماد به وزراي پيشنهادي دولت دهم به نوعي تحت فشار بوده است؟

تعبیر «تحت فشار» درست نیست، باید بگوییم مجلس واقع‎نگر بود و با اين واقع نگري رأي‎اعتماد به وزراي دولت دهم داد، اين شرايط بصيرتي به عموم نمايندگان ميداد كه در تصميم نهايي آنان تأثير داشت.

پس با اين اوصاف اگر ملاحظات ايجاب كند، اصطلاح وكيل‎الدوله را هم مي‎توان براي نمايندگان به‎كار برد؟

اين نوع برچسب‎ها خاص شما جوانان است كه به‎سرعت چنين اصطلاحاتي را به‎كار ميبريد.

حرف برخی سياسيون هم هست؟

حرفهاي سياسيوني است كه حرفهاي جوان‎پسند ميزنند.

اما بعضا نمايندگان مجلس هم‎چنين اصطلاحاتي به‎كار ميبرند؟

وقتي دولت از ملت باشد، وكيل بايد هم به دولت كمك كند و هم در خدمت ملت باشد، تقابل ملت و دولت اساسا تقابل اصيلي نيست وقتي ما يك دولتي را قبول داشته باشيم حالا هر دولتي باشد (منظورم به‎طور اخص دولت آقاي احمدي‎نژاد نيست)، اگر نمايندگان مجلس آن دولت را خدمتگزار بدانند، بايد راه را براي آن دولت باز كنند.

برخي از نمايندگان پيامي را به نقل از رهبري مبني بر انجام توصيه براي رأي‎اعتماد به وزراي پيشنهادي دولت دهم نقل مي‎كردند. اصل ماجرا چه بود؟

نقل قولي كه از مقام معظم رهبري در ضمن رأي‎اعتماد در صحن مجلس مطرح شد، به يك معنا حرف جديدي بود. نگاه رهبري همیشه اين بوده كه به‎علت مصلحت نظام، علاقه داشتند دولت‎ها هرچه زودتر و کامل‎تر تشكيل شود. این‎بار شرایط ناشی از حوادث بعد از بیست‎ودوم خرداد ايجاب مي‎كرد كه ما از بعضي از سخت‎گيريها كه در جاي خود منطقي بود، ولي در چشم‎انداز حوادث اخير غيرمنطقي بود پرهيز كنيم. مجلس با درك اين واقعيت پرونده اين رأي‎اعتماد را باز كرد.

لطفا درخصوص نقش مقام معظم رهبري در تشكيل كابينه دولت دهم دقيق‎تر توضيح دهيد؟

سخن رهبري اين بود كه مصلحت است كه قطار دولت از ايستگاه خارج شود (تعبیر از بنده است) و اين در واقع پيامي است كه همه گفته و ناگفته در مجلس درك مي‎كرديم. اگر ما سخت‎گيري مي‎كرديم و فرضا از بیست‎ویک وزير ده تا دوازده نفر از آنان رأي‎اعتماد نمي‎آوردند و اين‎كار باعث مي‎شد كه هيئت دولت شكل نگيرد. اين‎كار، با هر نیتی صورت می‎گرفت، صحيح نبود، زيرا تفسير محافل داخلي و خارجي اين می‎شد كه ايران هنوز از تنشهاي بعد از انتخابات بیست‎ودوم خرداد خارج نشده و در نهايت اين‎كار صددرصد به زيان نظام بود. رهبري در اوايل امر، قبل از اين‎كه اعضاي كابينه به مجلس معرفي شوند توصيه‎اي كرده بودند مبنی بر این‎که اگر مجلس مي‎خواهد سختگيري كند، آن را در بعد دیانت و درستی و انقلابي بودن انجام دهد. مقام معظم رهبري توصيه كرده بودند كه اگر مجلس به كارآمدي يك وزير شك دارد، ولي ریيس‎جمهور معتقد است كه مي‎تواند با آن وزير كار كند، مجلس قول ریيس‎جمهور را مهم بداند؛ زيرا در نهايت آن‎ها با هم ميخواهند كار كنند. البته اين به اين معنا نبود كه حتما به هركس كه ریيس‎جمهور معرفي مي‎كند، رأي‎اعتماد داده شود، ولي نظر رهبري اين بود كه در محاسبه كارآمدي يك وزير اظهارنظر ریيس‎جمهور را كه مي‎خواهد با آن وزیر كار كند عاملي مهم تلقي کنید. اين توصيه كمابيش به نمايندگان منتقل شده بود. در جریان رأی اعتماد زمزمههايي مبني بر احتمال عدم رأي‎اعتماد مجلس به شش تا هشت نفر از وزرا وجود داشت. اين باعث شد دولت نگران شود. در این حال رهبري با انتقال پيام دیگری به نمايندگان خواستند كه نمايندگان بدانند كه رهبري تمايل دارد وزرا رأي‎اعتماد بياورند و مجلس را متوجه ضرورت تشكيل كابينه‎اي بكنند كه معرف اقتدار دولت باشد.

مسئله‎اي كه در ابتدا بايد به آن توجه داشت اين است كه رهبري تأكيد داشتند كه اين پيام من به‎عنوان تكليف به نمايندگان نيست، يعني رهبري هيچ دستوري به مجلس نداده و در نتيجه مخالفت مخالفان و رأي مخالف دادن آن‎ها به‎معناي مخالفت با ولايت فقيه نيست، يعني رهبري نخواستند عنوان حكم حكومتي مانع روند قانوني مجلس شوند و منتها رهبري به‎عنوان ديده‎باني كه در يك نقطه مرتفعي ايستاده و از حوادث دور و نزديك كه اتفاق مي‎افتد، آگاه هستند خواستند نظر خود را به نمايندگان منتقل كنند و مجلس هم با درك مصلحت‎انديشي رهبري اين پيام را جدي گرفت.

منصفانه بگویيد رای اعتماد مجلس به هیجده وزیرنتيجه پيام رهبري، دفاع ریيس‎جمهور و يا دفاع خود وزرا بود؟

اگر پيام رهبري نبود تعداد بيشتري از وزرا احتمالا پنج يا شش نفر از آن‎ها رأي‎اعتماد نمي آوردند.

مي دانيد چه وزرايي به جمع كساني كه رأي‎اعتماد نياوردهاند اضافه مي‎شدند؟

بيان اسامي ضرورتي ندارد و اساسا همان افرادي كه رأي‎شان نزديك مردودي بود، مي‎افتادند. رهبري سوء‎نيتي در سخت‎گيري نمايندگان سراغ نداشتند و دقت در صلاحيت و كارآمدي وزيران را حق مجلس مي‎دانستند، ولي ايشان به مجلس پيام دادند كه در شرايط فعلي تشكيل يك دولت مقتدر به سود كشور و نظام است. نمايندگان هم با تمكيني كه در مقابل پيام رهبري داشتند و دارند این نظر رهبری را هم مطاع دانستند، نتيجه خوبي هم گرفته شد و دولت شكل گرفت.

يكي از ايرادهايي كه دولت نهم داشت، جا‎به‎جايي وزرا و مديران بود كه يكي از مسببان آن رأي‎اعتماد مجلس هفتم به دولت نهم بود. آيا فكر نميكنيد، دوباره اين اتفاق بيفتد و ماجراي تغيير وزرا دولت نهم در اين دولت هم ادامه يابد؟

با اين آقاي دكتر احمدي‎نژاد هيچ‎چيز قابل پيش‎بيني نيست و همه‎چيز ممكن است. حالا بعضي اين موضوع را حسن آقاي احمدي‎نژاد مي‎دانند و بعضي عيب ايشان، و در اين جهت هيچ بعيد نيست كه ايشان شش ماه ديگر بهترين وزير خود را عوض كنند. آقای احمدی‎نژاد همیشه به قول خودشان شگفتی‎ساز هستند.

واكنش مجلس به معرفي وزراي زن از سوي ریيس‎جمهور چگونه بود؟

معرفی وزرای زن غيرمنتظره بود و در واقع همه را غافلگير كرد و در پی این امر مطلبي نبود كه از چند ماه پيش مطرح شده باشد و اذهان آمادگي آن‎را داشته باشند. به‎طور طبيعي صف‎بنديهايي به‎صورت موافق و مخالف پيرامون اين موضوع شكل گرفت. در اين‎جا دو نظر وجود داشت، يكي نظر بعضی از مراجع تقليد بود كه وزیر شدن زنان را از جهاتي جايز و به مصلحت نميدانستند، نظر دیگر هم نظری بود که رییس‎جمهور در مجلس به تفصیل درباره آن توضیح داد. استدلال ايشان اين بود كه نيمي از جمعيت كشور را خانمها تشكيل مي‎دهند و اين روزها خانمها خيلي جدي درس مي‎خوانند و وارد عرصه خدمت مي‎شوند و شايد ما تنها كشوري باشيم كه دو سوم ورودي دانشگاه‎ها را خانمها تشكيل مي‎دهند و امروزه در بسياري از بخشهاي حكومت افزايش روز‎افزون حضور زنان محسوس است و زنان كارآيي و كارآمدي خود را نشان داده‎اند و چهره دستگاه حكومتي كه تا حالا مردانه بوده به‎سرعت در حال تغيير است. برخلاف سنت چند دهه گذشته که خانمهاي تحصيل كرده غالبا معلم و پرستار ميشدند، امروز به عرصه‎هاي ديگر هم ورود پيدا کرده‎‎اند. آقاي احمدي‎نژاد معتقدند كه ما بايد بار مشكلات كشور را به دست خانمها و آقايان معتقد به انقلاب و دلسوز نظام از زمين برداريم.

رأي‎اعتماد دادن مجلس به وزراي پيشنهادي زن به‎طور کلی تحت تأثير چند عامل بود، از يك طرف تمايل مجلس به رعايت نظر مراجع در کار بود. مجلس يك مجلس اصول‎گرا است و به نقش مرجعيت در انقلاب و پيدايش آن و حفظ بقای آن وقوف دارد. مجلس نمي‎خواهد كار خلاف شرع انجام دهد. البته اين مسئله‎اي نبود كه تمام مراجع بر سر آن اتفاق نظر داشته باشند. عده‎ای از نمايندگان نيز اين دغدغه را داشتند كه رأي‎اعتماد ندادن مجلس به هر سه وزير پيشنهادي زن ممکن است در داخل كشور اين‎گونه تلقي ‎شود كه زن هرگز نمي‎تواند وزير شود. در خارج كشور هم ممكن بود دشمنان انقلاب بهانه‎اي براي اين به‎دست بياورند و تبلیغ کنند که در اسلام به زن به‎عنوان شهروند درجه دوم نگاه مي‎شود و بخواهند براي قرار دادن زنان در مقابل اسلام در اين‎خصوص برنامه‎ريزي كنند. بالاخره با درنظر گرفتن اين واقعيتها و بررسي صلاحيتها و پيامدهاي مثبت و منفي و خصوصا شخصيت ممتاز خانم وحيد دستجردي، ایشان رأي‎اعتماد كسب كرد و دو وزير زن ديگر رأي‎اعتماد نياوردند.

در مورد خانم وحيد دستجردي وضعيت چگونه بود؟

اگر صلاحيتهاي فردي خانم دكتر وحيد نبود نتيجه رأي‎گيري غير از این مي‎شد. هركس نطق خانم دستجردي را در مجلس شنيد تصدیق كرد كه بهترين نطق در بين وزرا نطق ايشان بوده است.

اين خانم در شانزده سالگي وارد دانشکده پزشكي شده و هوش و استعداد هم در خانواده آن‎ها موروثي است و پدر ايشان سالها عهده‎دار اداره هلال احمر بوده و نزد مراجع نيز فردي محترم شمرده مي‎شده است و پدر بزرگ اين خانم مرحوم وحیددستگردی در تاريخ ادب معاصر نزد اهل ادب يك شاعر توانا و یک چهره ماندگار است. اين خانم دو دوره نماينده مجلس بوده آن هم يك نماينده فعال و نقش ايشان در استيضاح آقای عبدا... نوري فراموش نمي‎شود.

آن‎چه در جريان رأي‎اعتماد در رسانه هم آمده بود انتقاد جدي به‎نحوه تعامل دولت و مجلس در جریان رأی‎اعتماد بود؟

چرا راحت صحبت نمي‎كنيد، بگویيد دولت سعي داشت روي رأي‎ نمايندگان تأثير بگذارد.

به‎نظر مي‎رسد اكثر نمايندگان با معاون پارلماني دولت چندان تعامل خوشايندي ندارند و يا لااقل پالسهاي مثبتي بين‎شان رد و بدل نمي شود؟

ولي معاون پارلماني تعامل خوشايندي با اكثر نمايندگان دارد. آقاي رحيمي كار خود را مي‎كند و به‎عنوان معاون امور مجلس ریيس‎جمهور در تأمين مقصود ايشان تلاش مي‎كند تا آن چيزي كه ریيس‎جمهور از مجلس مي‎خواهد به دست بيايد. اساسا هر معاون امور مجلسي كارش همين است و آقاي رحيمي هم سعی می‎کند تا وظيفه‎اش را به انجام برساند.

پس تأثيرگذاري دولت بر مجلس به چه شكل بوده است؟

خوب است بدانید اساسا در مجلس ارادهاي براي مخالفت با دولت وجود نداشت، يعني اين مجلس، مجلسي نبود كه بخواهد چوب لاي چرخ دولت بگذارد و اصلا قبل از قضيه آقاي مشايي و در اوايل تيرماه اگر از مجلسيها نظرشان را در مورد كابينه مي‎پرسيديد، مي‎گفتند تلاش مي‎كنيم بيشتر وزرا رأي بياورند. ولي اتفاق‎هايي افتاد که به آن‎ها اشاره كرديم و سبب شد يك مقداري نمايندگان دچار مشكل بشوند که يكي داستان آقاي مشايي و ديگري مسئله معرفي وزراي زن بود والا مجلسيها شمشيري براي بريدن سر كابينه تيز نكرده بودند. از سوي ديگر در شرايط طبيعي و عادي انصافا باید گفت دولت هم كابينه‎ای ضعيف معرفي نكرد، آقاي احمدي‎نژاد نسبت به سال هشتادوچهار كسي است كه چهار سال تجربه رياست‎جمهوري دارد و نيروهاي بهتر و بيشتري را شناخته است.

با اين اوصاف يعني اعضاي كابينه دولت دهم بهتر از اعضاي دولت نهم هستند؟

نمي‎گويم خيلي زياد از آن‎ها قوي‎ترند، ولي به‎نظر می‎رسد كابينه دولت دهم از لحاظ كارآمدي بهتر از كابينه قبلي است.

آیا دولت در جريان رأي‎اعتماد به وزرا تأثيرگذار بوده است؟

بله، دولت در اين چند روز در اوج فعاليت بود تا نمايندگان را متقاعد كند كه به وزرا رأي بدهند، مثلا به وزراي پيشنهادي ميگفتند تا جايي كه مي‎توانيد با نمايندگان صحبت كنيد كه اين خود يك راه تأثيرگذاري مجاز است.

آيا به كسي هم هديه داده مي‎شد؟

به من كسي هديه نداده است.

درخصوص آقاي محرابيان ظاهرا با ايشان شما صحبت كرده بوديد؟

بله، بنده با آقاي محرابيان صحبت كردم و درخصوص سخناني كه در مورد ايشان زده مي‎شد مفصل صحبت كردم و ايشان توضيحاتي به من داد كه مفيد بود و بنده نيز توضيحات ايشان را با ساير نمايندگان مطرح كردم و باز دوباره حرفهاي نمايندگان را به شكل ديگري به اطلاع وي رساندم.

برخي از نمايندگان سخنان تندي در مورد آقاي بهبهاني مطرح كردند؛ در اين باب نظرتان چيست؟

آقاي بهبهاني را بنده قبل از وزير شدنشان مي‎شناسم و سخنان منفي عليه ايشان را هم به‎صورت مفصل و دقيق شنيدهام، ولي در جنب اين مباحث كساني هم در مجلس بودند که خلاف اين صحبتها را مي‎گفتند. آن‎ها افراد متدين و مورد وثوق ما بودند. بنده در اين مورد هم سعي كردم حرف آن‎ها هم در مجلس شنيده شود.

چرا آقاي علي‎آبادي رأي‎اعتماد نياورد؟

دلايل زيادي داشت كه از میان آن‎ها به دو دليل اشاره مي‎كنم، يكي اين‎كه به آقاي علي‎آبادي به‎علت نتايج المپيك لطمه خورد، اگر وزارت ورزش داشتيم وزیرش قطعا استيضاح مي‎شد. احتمالا اگر ايشان به‎جاي تربيت‎بدني در وزارت راه يا مسكن فعاليت مي‎كرد، رأي مي‎آورد و از سوي ديگر نمايندگان نظر مثبتي در مورد آقاي فتاح داشتند و كارهاي او را مثبت ارزيابي مي‎كردند.

علت كنار گذاشتن آقاي فتاح از وزارت نيرو چه بود؟

در اين‎خصوص قول‎ها متفاوت است، بعضي‎ها مي‎گويند ریيس‎جمهور از مدت‎ها پيش به‎شیوه مدیریت آقای فتاح انتقاد داشتند و بعضي‎ها مسئله تغيير ايشان را به داستان آقاي مشايي مرتبط مي‎كنند.

شما يكي از چهار نفري هستيد كه در رأي‎گيري حضور نداشتند، علت اين موضوع چه بود؟

اين از عجايب است زیرا من در چند هفته اخیر و خصوصا در هفته رأی‎اعتماد، برای حصول نتیجه مناسب و معقول یکسره در تلاش بودم، متأسفانه نتوانستم در رأی‎گیری شرکت کنم، در روز پنج‎شنبه جلسه مهمي داشتم و به اين دليل جلسه را روز پنج‎شنبه گذاشته بودم كه فكر مي‎كردم رأي‎گيري حداكثر روز چهارشنبه تمام مي‎شود. در آن روز تصميم گرفتم در ابتداي جلسه شركت كنم و بعد خود را به مجلس برسانم و با شروع نطق آقاي احمدي‎نژاد كه احتمال مي‎دادم حدود پنجاه دقيقه صحبت كند حركت کردم. ايشان کوتاه صحبت کردند و گویی یک فرود اضطراري در نطق داشتند.

بنده هم در راه به شلوغي خيابانها برخورد كردم و وقتي كه به ديوارهاي بهارستان رسيدم، از طريق تلويزيون ماشين متوجه شدم که صندوق‎ها را براي شمارش بردند، در اين شرايط ديدم قدم گذاشتن در داخل صحن مسئله‎ساز است. البته مي‎دانستم حضورم تغييري در نتایج به‎وجود نمي‎آورد.

نمايندگان اقليت در ابتداي حوادث پس از انتخابات دولت را نامشروع اعلام كردند، اما شاهد بوديم كه در جريان رأي‎اعتماد حضوري جدي داشتند و خيلي از آنان در مخالفت با وزرا سخن گفتند؛ اين رفتار را چگونه تحليل ميكنيد؟

در حال حاضر نامشروع بودن دولت از زبان نمایندگان اقلیت شنیده نمی‎شود و صحبت‎های مخالف نمایندگان اقلیت امری طبیعی است.

البته به همان اندازه هم اكثريت در مخالفت صحبت كردند و كساني مثل زاكاني و اكرمي كه جزو اقليت نيستند و در مخالفت دست‎كمي از اقليت نداشتند، اگر مي‎خواهيد رفتار پشت صحنه اقليت را ببينيد، بايد به تعداد آرای مثبت به وزرا دقت كنيد تا مشخص شود تصميم فراكسيون اقليت چه بوده است.

لطفا منظورتان را يك مقدار بيشتر توضيح دهيد؟

آقاي وحيدي كسي بود كه هيچ مخالفي نداشت و اقليت هم دليلي بر مخالفت با وزير شدن ايشان عرضه نكرد و جوسازي‎هاي دشمنان ايجاب مي‎كرد كه وزير دفاع رأي بالايي را بياورد و سؤال اين‎جا است كه اين نزديك شصت رأي منفي از ممتنع و مخالف را چه كساني به آقاي وحيدي داده‎اند، رأی‎گیری در مجلس مخفی است و من هم نمی‎دانم چه‎کسی به چه‎کسی رأی داده یا نداده است و نمی‎دانم تصمیم‎گیری فراکسیونی اقلیت چه بوده، اما بعید می‎دانم شصت نفر از اکثریت به وحیدی رأی مثبت نداده باشند.

آيا از سوي ریيس‎جمهور پيشنهاد پذيرش سمتي به شما شده بود؟

آقاي ریيس‎جمهور هيچ وقت با بنده در مورد وزارت ارشاد صحبت نكردند و هيچ پيغامي هم به بنده نرسيد و حتي نامه‎هايي كه براي چندصد نفر فرستاده بودند تا برنامه ارایه كنند نيز به دست من نرسيد، ولي از صدها طريق اين شايعه به گوشم رسيد و شنيدم آقاي ریيس‎جمهور صحبت‎هايي شفاهي با بعضي از اشخاص اظهار کرده بودند كه فلاني را می‎توان براي وزارت ارشاد در نظر گرفت. در مجموع كار خوبي هم كردند كه رسما با من در ميان نگذاشتند.

اگر در ميان مي‎گذاشتند چه پاسخي مي‎داديد؟

نمي‎پذيرفتم، زيرا سليقه، نوع نگاه و بينش بنده با رفتار آقاي احمدي‎نژاد منطبق نيست و در عين اين‎كه از ریيس‎جمهور پشتيباني مي‎كنم و به ايشان رأي دادهام، ترجيح مي‎دهم در مجلس نقش خود را ايفا كنم. اگر با من موضوع را در ميان مي‎گذاشتند، استدلال مي‎كردم كه با نگاه انتقادي كه نسبت به آقاي احمدي‎نژاد دارم حضورم در دولت به همگوني كابينه لطمه مي‎زند.

تهیه و تنظیم: مهدی قمصریان - مرتضی بیات

منبع: پنجره

آیت الله صانعی همانند هاشمی در بیانیه خود زیرکانه جنبش سبز را به راهپیمایی روز قدس دعوت کرد

اين جانب با محکوم نمودن اشغال و تجاوز در قدس شريف، از عموم ملت فهيم و هوشمند ايران مي خواهم که با حضور باشکوه در راهپيمايي اين روز ضمن پيمان با آرمان هاي مردم مظلوم فلسطين، پشتوانه معنوي محکمي در جهت نفي هرگونه ظلم و ستم و استضعاف ملت ها در هرکجاي عالم ايجاد نمايند، و بايد اطمينان داشت که خداوند در کمين ستمکاران و ظالمان است؛ «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ».

باسمه تعالي

فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَالْحَمْدُ للهِِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

ملت شريف و بزرگ ايران اسلامي،

روز قدس بر حسب مبنا و منطق امام امت (سلام الله عليه) روز تعيين سرنوشت ملت هاي مستضعف و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است. «روز قدس يک روز جهاني است. روزي نيست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد؛ روز مقابله مستضعفين با مستکبرين است».(1)

اين جانب با محکوم نمودن اشغال و تجاوز در قدس شريف، از عموم ملت فهيم و هوشمند ايران مي خواهم که با حضور باشکوه در راهپيمايي اين روز-که پاسخي به نداي بنيانگذار جمهوري اسلامي است- ضمن پيمان با آرمان هاي مردم مظلوم فلسطين، پشتوانه معنوي محکمي در جهت نفي هرگونه ظلم و ستم و استضعاف ملت ها در هرکجاي عالم ايجاد نمايند، و بايد اطمينان داشت که خداوند در کمين ستمکاران و ظالمان است؛ «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ».

حوزه علميه قم
يوسف صانعي
24/6/1388

نماز جمعه تهران به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار نمی شود، العربیه

رادیو دولتی ایران امروز سه شنبه 15 – 10 – 2009 به نقل ازمسعود مرادی رئیس ستاد نمازجمعه تهران اعلام کرد که نمازجمعه این هفته تهران به امامت احمد خاتمی برگزار خواهد شد
http://news.gooya.com/politics/archives/2009/09/093656.php

وقتی محمد رضا شریفی نیا به پیروان آقا می پیوندد!

محمد رضا شریفی نیا در صف اول نمازگذاران آق آ

باید این جمعه بیایی، باید!

این جمعه شاید تاریخی ترین جمعه نسل من باشد نسلی که به دست پدران خود تباه شد ولی میخواهد از تباه شدن نسل فرزندان خود جلوگیری کند.برای پایمال نشدن خون نداها و سهراب ها برای اعاده حیثیت از تجاوز شدگان،برای دلگرمی خانواده های زندانیان سیاسی ،برای حمایت از کروبی شجاع ،برای همراهی رییس جمهور موسوی و برای آشفته کردن خواب کودتاگران، باید این جمعه بیایی باید...

عصبانیت روزنامه ایران از نامه سروش: داريد خود را به فرمانده چريك‌ها تبديل مي‌كنيد.شما كار خود را كرده‌ايد و تا اندازه زيادي الهام‌بخش دوره جنيني سكولاريته ايراني بوده‌ايد. اكنون اين جريان دندان درآورده و نيازش از شير سينه‌هاي افكار شما برطرف شده است. اما شما مانند مادري كه پس از استقلال فرزندانش احساس بيهودگي مي‌كند، دست از سر اين طفل برنمي‌داريد. مي‌خواهم پيامي را كه سالياني نه چندان دور چند تا از رفقاي سكولار و در عين حال فرهيخته‌ام به گوش من خواندند، به گوش شما هم بخوانم: «سروش ديگر تمام شده». اين واقعيت تلخي است كه شما آن را بهتر از هر كس مي‌دانيد و اگر نمي‌دانيد به شما بگويم كه در ميان دوست و دشمنتان جمله معروفي است. تقريباً مي‌توانم به شما اطمينان بدهم كه هيچ روشنفكر سابقه‌داري ديگر نمي‌تواند از افادات و آموزه‌هاي فلسفي جنابعالي نشاطي بگيرد. آموزه‌هاي شما براي جريان سكولار همان قدر خالي از برانگيختگي فكري شده (كاري به هيجانات سياسي و ادبي نوشته‌هايتان ندارم) كه مقالات مذهبي دهه شصت‌تان براي«امت شهيدپرور». حتي ديگر انگيزه‌اي براي بنيادگراها نمانده تا به كتاب قبض و بسط تئوريك، «ناسزا» بگويند. به محض آنكه مجتهد شبستري در نشريه مرحوم مدرسه چيزهايي فلسفي– كلامي در باب وحي و قرآن گفت كه جنجالي آفريد و نام او را بر سر زبان‌ها انداخت، شما بلافاصله با خبرنگار هلندي گفت‌وگو كرديد و حرف‌هاي مشابهي (بدون ذكر مقدمات فلسفي – كلامي!) گفتيد كه از قافله عقب نمانيد. قبل‌ترش هم كه به اعتقادات مردمان درباره «مهدي(عج)» آويخته بوديد و بعدتر هم كه فضاي سياسي آماده جنجال شد، خود را طرفدار كانديداتوري «كروبي» كرديد (كه موضعي عجيب باشد!) و بعد هم به نظريه ولايت فقيه ناسزا گفتيد و حالا هم... آنچه شما از دست داده‌ايد – حضرت استاد! – با جنجال برنمي‌گردد. «شما ديگر آموزگار هيچ كس نيستيد، هرچند كه براي فراموش نشدن داريد خود را به فرمانده چريك‌ها تبديل مي‌كنيد.

ششما كار خود را كرده‌ايد و تا اندازه زيادي الهام‌بخش دوره جنيني سكولاريته ايراني بوده‌ايد. اكنون اين جريان دندان درآورده و نيازش از شير سينه‌هاي افكار شما برطرف شده است. اما شما مانند مادري كه پس از استقلال فرزندانش احساس بيهودگي مي‌كند، دست از سر اين طفل برنمي‌داريد. مي‌خواهم پيامي را كه سالياني نه چندان دور چند تا از رفقاي سكولار و در عين حال فرهيخته‌ام به گوش من خواندند، به گوش شما هم بخوانم: «سروش ديگر تمام شده». اين واقعيت تلخي است كه شما آن را بهتر از هر كس مي‌دانيد و اگر نمي‌دانيد به شما بگويم كه در ميان دوست و دشمنتان جمله معروفي است. تقريباً مي‌توانم به شما اطمينان بدهم كه هيچ روشنفكر سابقه‌داري ديگر نمي‌تواند از افادات و آموزه‌هاي فلسفي جنابعالي نشاطي بگيرد. آموزه‌هاي شما براي جريان سكولار همان قدر خالي از برانگيختگي فكري شده (كاري به هيجانات سياسي و ادبي نوشته‌هايتان ندارم) كه مقالات مذهبي دهه شصت‌تان براي«امت شهيدپرور». حتي ديگر انگيزه‌اي براي بنيادگراها نمانده تا به كتاب قبض و بسط تئوريك، «ناسزا» بگويند. به محض آنكه مجتهد شبستري در نشريه مرحوم مدرسه چيزهايي فلسفي– كلامي در باب وحي و قرآن گفت كه جنجالي آفريد و نام او را بر سر زبان‌ها انداخت، شما بلافاصله با خبرنگار هلندي گفت‌وگو كرديد و حرف‌هاي مشابهي (بدون ذكر مقدمات فلسفي – كلامي!) گفتيد كه از قافله عقب نمانيد. قبل‌ترش هم كه به اعتقادات مردمان درباره «مهدي(عج)» آويخته بوديد و بعدتر هم كه فضاي سياسي آماده جنجال شد، خود را طرفدار كانديداتوري «كروبي» كرديد (كه موضعي عجيب باشد!) و بعد هم به نظريه ولايت فقيه ناسزا گفتيد و حالا هم... آنچه شما از دست داده‌ايد – حضرت استاد! – با جنجال برنمي‌گردد. «شما ديگر آموزگار هيچ كس نيستيد، هرچند كه براي فراموش نشدن داريد خود را به فرمانده چريك‌ها تبديل مي‌كنيد.

دفتر مهندس موسوی اعلام کرد: میر حسین در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهد کرد ـ

به گزارش خبرنگار کلمه دفتر مهندس موسوی اعلام کرد که وی به مانند سال های گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت می کند. در پی تماس ها و سوال های انجام گرفته در مورد تظاهرات روز قدس امسال دفتر مهندس موسوی با اعلام این که روز قدس یادگار گرانقدر امام خمینی و روز مستضعفان و اسلام است اعلام کرد که وی همراه با سایر مردم در تظاهرات روز قدس شرکت خواهد داشت.

ميزان خسارت به کوی دانشگاه در پي حمله بسيج: حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان

ایلنا: معاون دانشجويي دانشگاه تهران با باعلام بر آورد نهايي خسارت وارده بر کوی دانشگاه تهران گفت: خسارت بيش از 85 نفر از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه پرداخت شده است. سید مهدی قمصری با بيان اينكه خسارت بيش از 85 نفر از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه پرداخت شده است، در مورد ميزان اين خسارت ها گفت: به طور دقيق هنوز مشخص نشده است، چون موارد خسارت ها بسبار پراكنده بوده است اطلاعت دقيق هنوز آماده نشده است اما در جمع رقمي در حدود 40 ميليون تومان از محل بودجه دانشگته پرداخت شده است. وي بر آورد نهايي خسارت کوی دانشگاه را حدود یک میلیارد و 300 میلیون برشمرد و افزود: اميدواريم در روند پرداخت اين خسارت ها مشكلي پيش نيايد و ساير سازمان ها نيز دانشگاه را در روند پرداخت اين خسارت ها دانشگاه را ياري كنند چراكه پرداخت همه اين خسارت از توان دانشگاه خارج است. وي كه به تازگي با حفظ سمت معاون آموزشي دانشگاه تهران نيز شده است ، در مورد تقويم آموزشي دانشگاه در سال تحصيلي جديد گفت: روند آموزشي دانشگاه تهران با سال گذشته تفاوتي ندارد و طيق روال اعلام شده سال تحصيلي را شروع مي‌كنيم.

عضو شورای مرکزی روحانیت: اهانت به ساحت و بيت امام حرام است!

عضو شورای مرکزی روحانیت: اهانت به ساحت و بيت امام حرام است! عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت در واکنش به یادداشت خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره سید حسن خمینی گفت: اهانت به ساحت امام(ره) و بیت ایشان حرام است. یادمان باشد که تا صبح قیامت به آنها بدهکار هستیم. به گزارش«فردا» مدیر عامل خبرگزاری ایرنا اخیرادر مطلبی انتقادی علیه سید حسن خمینی نوشته است: « سید حسن خمینی باید بداند هر چه اعتبار و حرمت دارد از جانب توجهات و هدایت های خمینی کبیر و خامنه ای عزیز است، واگرنه از حیث شرایط عمومی نظیر سوابق مبارزاتی، علم، مدیریت و امثال آن ویژگی ممتازی در ایشان سراغ نداریم تا جایگاه فعلی اش را ناشی از آنها بدانیم.» حجت الاسلام والمسلمین حسين ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار سياسي «فردا» با اشاره به طرح اتهام برخي از خبرگزاري ها و روزنامه ها به "سيد حسن خميني" يادآورشد: بيت امام راحل از چنان قداستي برخوردار است كه تمامي ملت ايران و ديگر ملتهاي مسلمان تا صبح قيامت بدهكار حضرت امام و فرزندان ايشان هستند. وي با تاكيد بر خدمات ارزشمند امام (ره) براي اسلام و مسلمين و ملت ايران، گفت: مسلمانان بايد قدردان اين خدمات گرانبها باشند. عضو جامعه روحانيت مبارز هرگونه جسارت و اهانت به ساحت امام و بيت ايشان را حرام دانست و بيان داشت: جايگاه بيت حضرت امام بايد همواره حفظ شود. وي گفت: بايد همه افتخارمان اين باشد كه تبعيت از امام راحل در زندگيمان تبلور پيدا كند. بايد كاملا مشهود باشد كه آنچه امام فرمودند را جامه عمل پوشانيده ايم. ابراهيمي نعمت بزرگ انقلاب را مرهون رنج هاي امام در ساليان دراز دانست و اظهار داشت: هركس قدر نداند، كفران نعمت كرده است به سزاي آن در همين دنيا گرفتار خواهد شد. وي گفت: عظمت بيت در استقلالش است و حفظ آن هم جزء واجبات اعضاي بيت است؛ بيت امام بايد از هرگونه تهمت فاصله گرفته و گرفتار برخي جريانات زودگذر نشوند. نماينده بيرجند تاكيد كرد: بايد مراقب باشيم كه سايت ها و روزنامه ها وارد وادي اهانت به بيت امام نشوند چراكه ما مديون هستيم. وي در پایان گفت: همه بايد بدانند كه نبايد به بيت امام جسارت كرد. اما مدیر عامل ایرنا چه نوشته بود؟ محمد جعفر بهداد در یادداشتی تحت عنوان "سخني درباره سيد حسن خميني" نوشته است: ملت ايران نسبت به اعضاي خانواده و بستگان
http://www.parlemannews.ir/?n=3622

U2 دیشب باز هم با نمایش عکسهایی از جنبش سبز برای ایران خواند. ما تنها نیستیم.

شیکاگو September 12 2009 u2 آهنگ یکشنبه خونین خود را بازهم با تصاویری از جنبش سبز ایران خواند. ما تنها نیستم. مرسی و مرسی

YouTube - U2 Chicago September 12 2009 Sunday Bloody Sunday live Soldier Field 9 12 09
لینک مستقیم


مادر جوان جانباخته زير شکنجه را به زور وادار کردند برگه فوت طبيعی پسرش را در آگاهی شاپور امضا کند

نابه گزارشات رسيده از آگاهی شاپور،مادر يکی از جانباختگان که فرزندش در زير شکنجه به قتل رسيده بود را به آگاهی شاپور فراخوانده شد و با تهديد و فشار او را وادار کردن برگه ای را امضا نمايد که فرزندش بصورت طبيعی فوت کرده است و در زير شکنجه به قتل نرسيده است. خانم مهين شادپور 68 ساله مادر حسين توکلی برازجانی که در زير شکنجه در آگاهی شاپور به قتل رسيده و فرزند ديگر او عباس توکلی برازجانی که در حال حاضر در بند 6 زندان گوهردشت بصورت بلاتکليف بسر می برد.

خيانت دیگری به ملت ؛ خريد بنزين ۱.۵ برابرقیمت از ونزولا؛ خيانت دیگری به ملت ؛ خريد بنزين ۱.۵ برابرقیمت از ونزولا؛

مطابق توافقنامه ای که میان هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا و احمدی نژاد منعقد شد ایران بنزین مورد نیاز خود را 50 درصد گرانتر از ونزوئلا خواهد خرید